"Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia"
George Bernard Shaw

piątek, 31 grudnia 2010

Muffinki cynamonowo-orzechowo-jabłkowe


Ekspresowe, bardzo aromatyczne i wilgotne muffinki. Mam nadzieję, że wyglądają chociaż troszkę sylwestrowo? :-)


300g mąki pszennej
100g cukru
szczypta soli
łyżka proszku do pieczenia
2 jajka
szklanka mleka
6 łyżek oleju
duża garść posiekanych orzechów (ja robiłam z włoskimi)
łyżeczka cynamonu
jedno obrane, pokrojone w kostkę jabłko

Mąkę, cukier, cynamon, sól, proszek do pieczenia wymieszać, w drugim naczyniu roztrzepać jajka z mlekiem i olejem. Mokre połączyć z suchymi, niezbyt dokładnie. Dodać orzechy i jabłka.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami i wypełnić je do 3/4 wysokości.
Piec w rozgrzanym do 200 stopni piekarniku przez ok. 20 minut.


Krem:
kostka miękkiego masła
2 łyżki mleka
230g przesianego cukru pudru
aromat waniliowy
barwnik spożywczy (u mnie szczypta zielonego barwnika w proszku)

Wszystkie składniki zmiksować na puszystą masę. Dowolnie udekorować muffinki. Moje dodatkowo posypałam złotymi kuleczkami i serpentynami z lukru plastycznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz