"Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia"
George Bernard Shaw

wtorek, 17 kwietnia 2012

Ricotta hotcakes

I znowu ekspresowo. W lodówce zalegał pojemniczek ricotty, data ważności się kończyła, trzeba było szybko coś wymyślić. Kiedyś na blogu dorotuś znalazłam przepis na ricotta hotcakes, akurat wczoraj sobie o nim od razu przypomniałam. To pomysł na najbardziej puchate placuszki ever, delikatniejszych już chyba zrobić się nie da :-)

Składniki:
250 g serka ricotta
125 ml mleka
2 duże jajka, osobno białka i żółtka
100 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 łyżeczki oleju
można dodatkowo posłodzić (ja dałam około 2 łyżek cukru)

Ricottę, mleko, cukier i żółtka wymieszać na gładką masę. Dodać olej i wymieszać. Dosypać mąkę wymieszaną z proszkiem cały czas mieszając. Na końcu dodać pianę z białek i wymieszać.

Na patelni rozgrzać olej (niedużo) i nakładać łyżką porcje ciasta. Smażyć dość krótko z obu stron. Podawać z owocami i/lub syropem.

Smacznego :)


10 komentarzy:

  1. Mniam! One są pyszne, robiłam. Świetnie wyglądają u Ciebie!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te placuszki, czesto robie je w weekend na sniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam :< dieta dietą, ale zjadłabym...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobię na niedzielne śniadanie, wygląda super i jeszcze te cząstki pomarańczy...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne! Ale gdzie jest nowy przepis? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurczę, faktycznie, to już miesiąc... :D. Muszę się ogarnąć! :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedy jakiś nowy przepisik Bjedrono?:)
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bjedrona się ociąga, ja wpadam bo wieki nie byłam a tu nic!! Do roboty laska :)

    OdpowiedzUsuń