"Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia"
George Bernard Shaw

niedziela, 24 kwietnia 2011

Sernik z adwokatem i czekoladą

 Nie lubię serników. Zewsząd jednak otaczają mnie fani tych ciast. Tato uwielbia sernik z adwokatem i czekoladą - jest więc wielkanocną pozycją obowiązkową na stole :-). A ja... kiedy zobaczyłam przepis po raz pierwszy na blogu Dorotus, poczułam, że TO jest TO, że właśnie to ciasto zmieni moje nastawienie do serników. Musiałam go upiec. Ostatecznie nic w moich upodobaniach smakowych się nie zmieniło, choć... sernik jagodowy ma na mnie jakiś wpływ, ale o tym innym razem. Ten jest smaczny, dość sycący, mocno czuć alkohol, a jeśli użyjemy gorzkiej czekolady - nie jest słodki. Warto spróbować :)


Składniki na spód:
  • 190 g ciastek digestive z czekoladą
  • 60 g masła
Ciastka pokruszyć, zmiksować z masłem (można masło wcześniej roztopić). Powinny wyglądać jak mokry piasek. Tortownicę o średnicy 21 - 22 cm wyłożyć dokładnie papierem do pieczenia (sernik będzie bardzo płynny i może się zdarzyć, że parę kropel wody będzie się wydostawać dołem). Pokruszone ciastka wyłożyć na spód, lekko docisnąć.
 
Składniki na masę serową:
750 g serka śmietankowego (na serniki) lub twarogu półtłustego/tłustego zmielonego przynajmniej 2-krotnie
3 jajka
3/4 szklanki drobnego cukru
1 szklanka (250 ml) likieru jajecznego
3 łyżki mąki pszennej
150 g chipsów czekoladowych lub posiekanej czekolady (dowolnej)

Wszystkie składniki (oprócz czekolady) zmiksować na gładką masę (jajka dodajemy bez oddzielania białek od żółtek). Na końcu dodać kawałki czekolady, wymieszać. Gotową masę wylać na spód z ciastek.

Sernik piec w temperaturze 170ºC przez około 60 - 70 minut, aż góra będzie ścięta i sztywna (nie sprawdzamy patyczkiem, będzie on mokry przez cały czas). Można przykryć od góry folią aluminiową, by pozostał jasny. Ostudzić, włożyć na 12 godzin do lodówki.

Przed podaniem można udekorować wiórkami czekolady.

4 komentarze:

  1. Ojej, a ja w tym roku nie robiłam z czekolada, czego bardzo bardzo żałuję. Chcę taki na kolejne Święta! Bardzo mnie zachęcił po wyglądzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń